Garazi Urdanpilleta
EKARRIZKETA: 2022KO OTSAIAREN 4AN
AURKEZPENA
Garazi Urdanpilleta
Amiano
Lanbidez kazetaria
naiz.
Orereta ikastolako
Ikasle ohia naiz eta bi alabak Ikastolan ditut (LH2 eta HH5).
LH eta HHko
gurasoen batzordean nago, bereziki, lau gurasoen artean, HHko Guraso batzordea
koordinatzeko ardura daukagu.
NOLA DEFINITUKO ZENUKE ORERETA IKASTOLAREN KOMUNITATEA?
Komunitatea oso
handia da, bere alde on eta txarrarekin. Bereziki saretzeko unean, handia
izateak lan edota esfortzu gehiago eskatzen du.
Esan beharra dago ikastolan
interes handia dagoela seme-alaben hezkuntzarekiko, eta edozein gauzetarako deia
eginez gero jendeak erantzuten du.
Azken urtetan arrakasta
handia izan du ikastolaren egituraketa berriak. Egitura bertikalak sortu
beharrean jendeak egitura horizontalaren alde egiten du. Horretaz sinesten duen
komunitatea da ikastolakoa. Lehen, pertsona bakar baten ardurapean banatzen
edota izendatzen ziren ardurak, gaur egun, berriz, taldeak hartzen du bere gain
sortzen diren ardurak. Horrek asko laguntzen du gurasoak inplikatzeko unean.
Azken urteetan eman den aldaketa hau komunitatearen ikuspuntuan oso
aberasgarria izaten ari da. Azken finean dinamika eta egituraketa horizontal
honen bidez lana, emaitzak, poza, … dena banatzen da, lana kolektibizatzen da.
Horrelako dinamika batean askoz babestuago sentitzen zara.
Oso gustura gaude
funtzionamendu honekin.
ANIZTASUNARI ERREPARATZEN BADIOGU, NOLA UZTARTZEN DA
ORERETA HERRIAN DAGOEN ANIZTASUNA IKASTOLAN BERTAN DAGOENAREKIN?
Esan beharra dago Guraso dinamika honetan murgilduta
gaudenok, etorri berrien fenomenoari erreparatuz, ez dugu aniztasun hori
islatzen. Asko ikasle ohiak gara, asko euskal hiztunak gara, euskara etxetik
jaso dugunak gara asko, beste herri edota komunitatetik datozen pertsonek agian
ez dute hainbeste gure egituretan parte hartzen.
Horrek ez du esan
nahi komunikazio edota harremana ez dagoenik. Edozein zalantza edota laguntza
eskaeraren aurrean pertsona hauentzat bagara erreferentea. Baina asmatu beharko
genuke bideren bat familia horiengana gehiago hurbiltzeko eta eurak ere
ikastolako komunitateko kide sentiarazteko.
ZEIN DA GURASOEN FUNTZIOA IKASTOLAN?
Gurasook bidelagun
gisa ikusten dugu gure burua eta funtzioa, bidelagun modu eraikitzailean. Gure
seme-alaben heziketa prozesuan, gurasook badugu gure laguntza emateko aukera,
eta ikastolako hezkuntza egitura guztiekin lankidetza modu eraikitzailean eta
partehartzailean gauzatu nahi dugu. Gurasook ez gara ikusle soilak izan behar,
ez, gune erabakitzaile horietan ere parte hartzen dugu eta, ahal dugun neurrian,
gure ekarpena egiten dugu.
Izurritearen
ondorioz, ikastolan jarraipen batzordea guraso batzorde eta zuzendaritzaren
artean koordinazio lana egiteko erabili zen. Hasiera batean izurritea arrazoi
nagusia bazen ere, dinamika horrekin jarraitzea erabaki dugu. Oso organo
interesgarria eta azkarra da; egunerotasunean sortzen diren egoerak kudeatzeko
bide zuzena eta azkarra da jarraipen batzorde hau.
GURASOEN IKUSPUNTUTIK NOLA IKUSTEN DUZU KILOMETROAK JAIA?
Dena dago egiteko.
Eredu berriaren hausnarketatik praktikara eramateko dena dago egiteko. Aurten
Ibarran arretaz aztertuko dugu ematen diren pausu berritzaileak, baina ondoren
gure esku dago dinamika berri honen ardura neurri handi batean.
Lehenik eta behin,
garrantzi handia eman nahi diogu ikasleen
partehartzeari. Ez genuke nahi ikasleak ikusle soilak izatea. Izan daitezen
zerbait egitera datozen gazteak, baita jaia antolatzeko unean ere. Adibidez,
gazteen artean musika talde ugari daude: interesgarria litzateke Kilometroak
jaia berentzako ere aukera bat izatea (telonero
funtzioetan, beste taldeekin batera jotzeko aukera eman, …).
Bigarrenik,
Kilometroak-ek topagunea izan behar
du. Eredu berri honetan Kilometroak jaia izaten jarraitu behar du, baina jaia
topagune gisa ikusten dugu guk: beste herri, eskualde, lurraldeko pertsonak
elkar ezagutzeko testuingurua izan behar du gure jaia. Pertsona ezberdinak
ezagutzeko parada, euskara ezberdinak entzuteko aukera, …topagune ikusmolde
honek guzti hau barne-bildu beharko luke.
NOLA IKUSTEN DUZU KILOMETROAKEN ANTOLAKETAN GURASOEN
INPLIKAZIOA?
Lan taldeak sortu
behar dira eta pertsona bakoitzari gehien aportatu ahal duen horretan parte
hartzeko aukera eman. Adibidez, arropa salmentarako Oñatira joan behar bada,
koadrila batek bertara joateko ardura har dezake, eta ondoren egun pasa edota
bazkaritxo bat egin eta buelta. Alegia, bete beharreko lan eta ardura hauek gurasoak saretzeko balio edota tresna
izan behar dute ere. Komunitatea indartzeko balio handia du ere.
ETA GAZTEEN INPLIKAZIOA?
Gazteen kasuan
salto birtuala eman behar dela iruditzen zait. Sareak, mila plataforma daude, …
eta horiek gazteek guk baino askoz gehiago ezagutu eta erabili egiten dituzte.
Horrela Kilometroakek gazteak erakarriko dituen beste eskaintza bat egongo da.
Sare sozialak ez dira soilik informazioa partekatzeko esparru bat, sortzeko ere
bada. Gazteek hori bideratu eta kudeatu dezakete, hori baita beraiek ondo
menperatzen duten esparrua.
NOLA IRUDIKATZEN DUZU ORERETAN ANTOLATU BEHAR DUGUN
KILOMETROAK: ZER EZAUGARRI HARTU ETA ZER BAZTERTUKO ZENUKE?
Lehen esandakoaren
haritik, musika taldeak eta ikasle musikarien arteko elkarlana sustatuko nuke.
Kontzertuak bai baina buelta bat emango nioke kontzertuak antolatzeko erari. Partehartzea da niretzat ezaugarri
garrantzitsuena. Gazteek aukera izan behar dute antolatzeko zein kultur
adierazpen ezberdinetan sortzaileak izateko ere.
Maiz ikusten dugun
jaiak ospatzeko gazteek duten mozkortze jite hori baztertu nahiko genuke,
noski. Baina horretarako beste aukerak eskaini behar zaizkie.
Kilometroak jaia
Gipuzkoako ikastolen jaia izan arren, Oreretan herrian dauden beste
ikastetxeekin batera elkarlan edota
dinamika partekatua lortu beharko genuke. Ea lortzen dugun herriko jaia izatea
ere.
Ikastolak herriari
dinamika interesgarria izan daiteke herri mailan kontzeptu hori lantzeko. Agian
elkarlan hori lortzeko konplizitatea da lortu beharreko lehenengo sentipena.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina